Start på flaske - 7 mdr.

31. maj 2021

Alder:
7 mdr.

Start på flaske - 7 mdr.

Hej Helen

En lille opdatering, så er vores lille datter blevet kontrolvejet og følger nu hendes nye kurve. Hun er så glad for skemad og alt, hvad hun kan sidde med i hænderne selv, og på trods af at hun kun er 7 måneder, så klarer hun snildt rugbrødsmadder opblødt i lidt vand.

Hun ammes stadig ca. 4 gange i døgnet, men da vi snart skal til bryllup (om et par måneder), så vil vi gerne kunne give hende flaske - og så vil mor også gerne opnå en frihed om aftenen. Vi er derfor begyndt at tilbyde en flaske om aftenen, når hun skal puttes, men det er ikke den helst store succes. Hun tager gerne ...

Annonce

... flaskesutten og sutter også på den, men efter et par slurke, spytter hun den ud. Sådan gør hun flere gange indtil hun måske har spist 40 ml. Vi har købt en flaskesut med færre huller (Philips avent med 3 huller (3+ mdr.)), da hun til at starte med kløjes lidt i mælken, og vi tænkte derfor, at mælken løb for hurtigt.

Har du et godt råd til, hvordan vi får flasken til at lykkes?
Måske det bare er et spørgsmål, om at blive ved med at prøve.

Det skal dog tilføjes, at selv amning om aftenen inden putning ikke altid lykkes - det kommer meget an på, hvornår hun har spist sin mos om aftenen.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.